onsdag 14. juli 2010

SOMMER, SOL OG FERIE!

Endelig er det sommer og ferie!

Jeg har hatt en aldri så liten bloggtørke, så det har drøyd med et nytt innlegg fra meg:(
Men nå håper det blir en stund til neste gang. Jeg har opplevd mye i disse ukene, blant annet har min datter nr to, blitt ferdig med barneskolen, og begynner på ungdomsskolen til høsten. Det er en milepæl, som ble høytidelig markert. Klassen lagde en feiende flott teater forestilling, hvor de hadde lagd kulisser og rekvisita selv, en utrolig flott opplevelse! En mor lagde en veldig flott marsipankake med hjerter hvor det sto navnet til alle klassen, en veldig morsom idé, som jeg tror jeg kommer til å stjele en gang...



Så har vi vært i Arendal, et sted som heter Nedre Gartha, der leier vi en veldig fin gammel hytte, med utedo. Der har vi feriert i mange år, og ungene blir ikke lei av å være der.


Min mann er en leken mann, og han kjøpte en såpeboblemaskin, den ble populær!


Når vi er i Arendal, hører det alltid med en tur til Kristiansand dyrepark. Vi er godt kjent der, men blir ikke lei. Dessverre var ikke været så bra, så vi bestemte oss for å være der bare en dag, vi hadde betalt for to dager, og så blir det en tur til i begynnelsen av august.

Vi overnattet i Kristiansand, og tuslet litt i gågata dagen etter. Det ble en ganske dyr tur for min del, for i en liten blomsterbutikk, fant jeg SÅ mye fint! Dette skal jeg vise bilder av en annen dag;)


Vi bestemte oss for å ta en tur til Lyngør, Min mann hadde vært der i januar, og syns det var fint der da, og finere er det jo på sommeren:) Han fant ut nå fergen gikk, og vi dro avgårde, vi skulle bare være der et par timer, hadde vi tenkt. Men så viste det seg at fergen ikke gikk tilbake før om fire timer, så vi måtte spise der. Det er ikke mange restauranter der, så vi tok en av dem. Men vi måtte spise med andakt!! For der visste de å ta betalt! Maten var veldig god, men det gjorde et ganske godt innhogg i feriekassa:)


Været var nydelig, men det blåste ganske mye, et flott sted, som det har vært moro å ta en tur til:)


Håper alle nyter sommeren, det gjør i alle fall jeg!


4 kommentarer:

  1. Hei og hå !!

    Så koselig og lese hvordan dere har hatt det!! Nå føler jeg at det er en evighet siden vi så hverandre sist!! Håper ikke det blir så lenge til neste gang nå! :)

    Så ut som dere har hatt en strålende ferie! :) Vi reiser på hyttetur igjen i morra, føler at vi har brukt denne ferien til det fulle!! Og det er deilig. Da blir det helt greit og komme tilbake til hverdagen igjen :)

    Hils de nydelige ungene og den kjekke mannen din!:)

    STOR klem :)

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en ferie med alle de ingredienser en ferie skal ha, moro for både barn og voksne;)
    Her er det hytteferie med innspurt på anneks, for onsdag i neste uke kommer våre to døtre med fam og det blir koselig.
    Ha ei fin uke vider og klem;)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige ord på lykkeinnlegget:) Moro å se at så mange engasjerer seg i dette temaet:) De fleste er nok mest lykkelige, men med nedturer iblant...sånn liveyt skal være.

    Ønsker deg en flott ferie, nyt sommerdagene:)

    Og så flotte barn du har:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  4. Legger meg til som følger forresten;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails