mandag 17. januar 2011

Kakebaking:)


I går ble det baking av sjokoladekake!
Det er en av mine favoritter, med melkesjokolade i glasuren!

Her ser dere en stolt jente som har bakt god kake!
Den delte hun med klassekameratene i dag:)
Denne kaken er ikke for de som ønsker å passe på vekten, men et stykke en gang i mellom, det går bra!

Ungene elsker denne kaka!

Her kommer oppskriften:
  • 1 l kefir
  • 2oo g smeltet smør (gjerne meierismør)
  • 9 dl sukker
  • 1,5 ss natron
  • 10 ss nesquick/oboy
  • 13 dl hvetemel (jeg bruker noen ganger halvparten fint, sammalt hvete)
Bland alt det tørre sammen med kefir, og rør inn smøret til slutt. Stekes i langpanne på 175 grader i ca en halv time.

Glasur:
  • 1 kopp fløte
  • 1 kopp smeltet smør
  • 1 kopp melis
  • 1 melkesjokolade (jeg bruker 2...)
Dette smeltes i en kjele, og varmes til kokepunktet. Avkjøles i kjøleskapet, og has på den kalde kaka.
Men kaka er like god uten glasur!

Lykke til!



5 kommentarer:

  1. Den kaken både så og hørtes deilig ut! Jeg baker jo vanlig til de andre her, så oppskriften på denne skal jeg notere meg.
    Så flink jenta di er!
    Ha en fin kveld videre,
    Klem T

    SvarSlett
  2. Ser og høres farlig god ut...!
    klem♥

    SvarSlett
  3. namnam - jeg skal ha barnebursdag denne uka, kanskje jeg skal prøve denne, så veldig god ut

    SvarSlett
  4. Da regner jeg med at dette var premien !
    Så flink hun har vært .
    Nei , det er ikke alltid ting som står på ønskelisten , men tid .
    Uff , jeg kjente meg litt igjen i det innlegget om snille menn og sure kjerringer.... Jeg blir sur av rot , men når jeg har rydda er jeg like blid !
    Ja ja....
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Ingunn :-)

    SvarSlett
  5. Den så deilig ut...
    Noterer meg oppskriften, skal bake med til barnebarn-bursdag til helgen, kanskje prøve den da :-)
    Ha ei fin uke

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails