mandag 5. april 2010

ABC



Så er denne påsken over! I morgen er det skole og jobb, noe ikke ungene er så veldig glade for:)

Jeg har nok en gang kommet helt ut av abc-bloggingen min, det har vært litt annet å skrive om, og det syns jeg ikke gjør noe:)

Denne gang har jeg kommet til H! Og da er det hekling jeg kom til å tenke på. Syns det er veldig morsomt å hekle, og det fins så mange fine oppskrifter! Jeg har hatt dilla på å hekle disse pulsvarmerne. De er veldig enkle. og jeg har funnet på det selv.



Her kommer oppskriften, hvis noen er interressert:
  1. Hekle en mormorrute
  2. Hekle fastmasker rundt hele ruten
  3. Hekle fastmasker langs den ene siden, fram og tilbake, til den rekker rundt håndleddet
  4. Hekle det sammen med kjedemasker
  5. Hekle en rad med fastmasker oppe og nede
  6. Hekle en kant med picot
  7. Hekle en kant med "blonder": Hekle 3 luftmasker, hopp over 2 masker og hekle 1 fastmaske, gjenta rundt hele. I den løkka med luftmasker hekler du 1 fastmaske, 1 luftmaske, 3 staver, 1 luftmaske og 1 fastmaske, gjenta i alle løkkene
  8. Fest alle trådene
Det er første gang jeg har skrevet en oppskrift av eget hode, så jeg håper det er forståelig:) Disse kan jeg sitte og hekle når jeg er på skolen, liker så godt å ha noe i hendene, når jeg ikke må notere:) Jeg har brukt Sandnes Alpakka, et veldig fint garn, syns jeg. Har fått veldig sansen for alpakka!


Her er det noen andre ting jeg har heklet:)

Håper alle får en fin uke!








2 kommentarer:

  1. Dine pulsvanter var skikkelig fine, så takk for en absolutt forståelig oppskrift!!
    Liker selv å hekle innimellom strikking, variasjon fryder;)
    Ha ei koselig og fin våruke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. God kveld.
    Så fin bloggen din har blitt da ;-) må jo innom og kikke litt ;-D
    Enig, ungene skulle nok ha likt å hatt enda lenger ferie ;-D Men er godt at ting kommer i vanlige gjenge igjen ,-)
    Du får ha en god kveld.

    Klem Hilde ;-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails