søndag 25. april 2010

Tur til Lysekil!

Min kjære mann og jeg har vært på tur til Lysekil i Sverige i helgen! Det er en liten kystby litt nedenfor Strømstad som er verdt et besøk:) Vi fikk plassert ungene litt her og der, det er jo et eget prosjekt.. Og jeg er glad for å ha gode venner og familie;)

Her ser dere utsikt fra et lite hus som tilhører hotellet, og baksiden av hotellet. Vi kom på fredag ettermiddag, og det var nydelig vær, men det blåste ganske mye.

Vi var seks mennesker på tur, og det er så hyggelig å være sammen med disse folkene:) Jeg ler veldig mye når vi er på tur:)

Det ble mindre vind på kvelden, og vi gikk en tur i byen. Det er mange flotte gamle hus der, og se på de flotte lampene! De henger i en kafeteria som heter Ferdinand. En ide man kan lage selv!

Hotellet vi lå på, heter Strandflickornas hotell, og er veldig koselig! Det er absolutt verdt et besøk, og prisen er slett ikke verst. Innredningen er i gammel stil, og hvert rom er forskjellig. Friske blomster er det overalt. Kunne nok ha tatt finere bilder av hotellet, men det skjedde noe stort sett hele tiden, så dette får duge:) De har en egen blogg , som du kan gå inn på her.

Her er det fra et utkikkspunkt i Lysekil. Dette er på lørdagen, og som dere ser, er været helt fantastisk, og det blåser nesten ikke.

Naturen er flott!

Vi hadde tatt med oss syklene, tok fergen over til et sted som heter Fiskebæck, og syklet rundt på denne øya. Her ble den svenske serien Saltøn spilt inn:) Her er det også mange flotte gamle hus. Vi hadde en flott dag, og menneskene var hyggelige, og stoppet og pratet med oss:)

Etter sykkelturen ble det litt tid til avslapning, og i Sverige er det flere fine interiørmagasiner.. Jeg kjøpte meg et som heter Hus&Hem, et kjempefint blad, som jeg koste meg med:) Kirken i Lysekil er ganske stor, og fin fra utsiden, kanskje jeg får se den fra innsiden en annen gang. Middag spiste vi i byen, på en hyggelig restaurant. Jeg syns den motorsykkelen var så morsom, den var liten, og hadde passet til min sønn som blir syv år:)

Før vi dro hjem på søndag, tok vi en gåtur i blåsten. En frisk tur, men det var deilig:)

Steinartene i Lysekil er visstnok ganske spesielle, og det er 290 plantearter der!

Shoppet fikk jeg også gjort, og det er mange fine interiørbutikker der:) Jeg fikk handlet noe småfint til huset, og det skal jeg vise i neste innlegg:)

Dette ble et langt innlegg, men håper du syns det var koselig å lese om Lysekil, og se på bildene!

3 kommentarer:

  1. Ja det var koselig å lese om. Skikkelig fin tur dere har hatt... Misunn misunn.......
    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist. Kjempekoselig at dere tok turen hit. Tror nok vi får ha ett treff senere og, når bakerovnen og gruen er ferdig. Mureren holder på nå.
    Kos deg.
    KlemKristin

    SvarSlett
  3. Tusen tack, vi blir SÅÅÅ glada när ni skriver gott om vårt lilla hotell.
    Varmt välkomna tillbaka till oss närhelst ni kan!

    Saltstänkta kramar från Bettina - en av direktörskorna

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails